Benelux kalandozásaink

Rita és BT kalandjai az európaunió bölcsőjében

Látogatások

Geocaching

U2 360° Tour

Friss topikok

  • hardne: Isten hozott Benneteket itthon. Remélem,a 18 kg trüffelt beengedték az országba. (2009.10.06. 19:33) Végszó
  • Atomkapitány: A lagzi nagy buli volt, szívesen emlékszem rá. (2009.10.03. 19:54) Anniversaire
  • F.Iza: na ugye hogy a parkokrol is lehet irni... (2009.09.30. 18:03) Ten Bosch
  • ZgY: ...és az előző postban említett 5 kicsi Anton nincs a listában? (2009.09.29. 18:04) Nombres
  • Mevy: Igen igen! Eltöltöttünk Rituséknál nagyon nagyon szép napokat. És azt a vendégszeretet amit kaptu... (2009.09.16. 16:37) Veszprémi látogatók

2009.07.30. 21:35 MacBT

MINI túra

Mai kirándulásunkat a pár napja még bírált autó szervizelési mizériának köszönhetjük, de ezúttal a beszámoló részleteiről Rituka számol be az alábbiakban, kepekben pedig itt az album link.

picasaweb.google.com/barabast/MINI

Az idén áprilisban tartották a III.Oldtimer Expot, itt mutatták be hivatalosan a magyar rajongóknak az új mini cabriot. Ekkor még mit sem sejtettem…(Akkoriban még úgy tudtuk, hogy BT választhat autó típust magának, ezért volt néhány gyenge próbálkozásom, hogy esetleg lehetne egy Mini is. J  )

De nem választhatott és jöttek az egyesek egymás után…

www.hirextra.hu/2009/04/18/oldtimer-expo-50-eves-a-mini/

garazs.tv/show.php

Nem sokkal ezelőtt újabb hír rázott meg: „Az 50 éves Mini Kispest szívébe költözik!” 

Vagyis a Mini házhoz jön! Csak én már megint nem leszek jókor, a jó helyen. De már ennek is vége. (július 16-26. Europark)

Már jó néhány évvel ezelőtt, kezdődött kapcsolatom a Minivel, de ez idáig plátóinak volt mondható a rajongás. Mindig csak a közelében voltam annak, hogy egy Minibe ülhessek. 1992 környékén amikor, még tartott a belga autó behozatali láz, majdnem vettünk egyet, de valami javításra lett volna szüksége szegénynek, ezért fater lebeszélt róla (speciális csavarokra hivatkozva). Aztán volt egy Mini Békéscsabán, amiről a tulajdonos nem akart lemondani, többszöri rábeszélésre sem (sötét malac rózsaszín volt, igazi csajos autó).

Kicsit javulni látszott a helyzet, mert megkaptam rajongásom első kézzel fogható tárgyát, egy Minit miniben. Majd újabbak és újabbak következtek, így mára már egész szép gyűjteményem van a kisautókból.

Igazi áttörés akkor jött el, amikor BT és Gyuri barátja az Allianz Aréna túrájukat megspékelték egy Bayerische Motoren Werke múzeumlátogatással (BMW). Én pedig megkaptam az eredeti BMW gyártmányú Minimet. A gond csak az volt, hogy sajnos beszállni még ebbe sem tudtam. A kormányt már tudtam forgatni, sőt utazótáskák is pakolhatók a csomagtartóba, de a vezetésélmény még mindig váratott magára.

Időközben visszatérő olvasói lettünk a Mini club Hungary oldalának is, www.miniclub.hu/ ahol néha megnézegettük a hirdetéseket, sőt volt olyan Mini, amit elmentünk meg is nézni, de aztán ki tudja miért nem vettük meg.

Az esküvő szervezés alatt is volt egy pillanat, amikor belelkesedtem, mert valaki Minit ajánlott menyasszonyi autónak, de mikor megírta az árat, lemondtam a tervről.

Az idén 50 éve, hogy gyártják a Mini ilyen-olyan fajtájit,( www.autosvilag.com/index.php/50-eves-a-Mini-1959-2009-Fiatalabb-mint-valaha-1.-resz.html  több rész is van!) 20 éves a Mini Club és kb. 20 éves az én „ismeretségem” is a Minivel. Nem is gondoltam, hogy már 20 éve nézegetem, a szembejövő, vagy éppen mellettem elsuhanó Miniket.

Tegnap éjszaka nem telt valami jól, így reggel hétkor elég kábán, és nem túl lelkesen keltem fel, amikor BT ébresztett, hogy mégis csak menjek vele a szervizbe. Szinte félálomba álldogáltam a pultnál, amikor egyszer csak azt hallom és akkor itt van a csere autó kulcsa, ami benzines, és 5 sebességes, egyébként meg ott áll, egy MINI CABRIO!!!

Ahogy ott álltam először Ady egy vers sora jutott eszembe: „Csöndesen és váratlanul átölelt az Isten” (Ady Endre: Az Úr érkezése). De nem sokáig méláztam ezen, inkább sietősen célba vettem a parkolót, és a fekete Mini Cabriot. És tényleg a kulcs működött, nem jött utánunk senki, hogy: á nem is csak vicceltünk!  

Beszálltunk. 

Ha csak fél napra is, de miénk lett egy Mini. Egy darabig csak nézegettem minden porcikáját, és persze minden gombot kipróbáltunk rajta, majd tanakodni kezdtünk, hogy hová vigyük el valami szép helyre.

Megszületett az útiterv (lasd fent), és végre kezembe vettem az irányítást. Alaposan kipróbáltuk az együtt töltött pár száz kilométer alatt, majd következett a fájdalmas búcsú. Nem mondhatom róla, hogy egy tökéletes autó, de még is van benne valami megfoghatatlan báj, amivel megszereteti magát. Az igazi szerelem egy hagyományos Mini, de lehet, hogy arra még újabb 50 évet várnom kell?!

Az alábbi linket kipróbálva egy személyre szabott Minis üzenetet készíthetsz egy ismerősödnek. Próbáld ki!

simanvallalom.hu/index.php

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://luxem.blog.hu/api/trackback/id/tr501278467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zen 2009.08.06. 13:46:41

Tyű, pedig télleg jó volt itt a mini kiállítás. Volt egy kombi túra mini. Fa bordákkal a fenekén (teljes képzavar), vagy hogyhíjják az olyanokat. Meg sport mini.

De dög vagyok. Csak fájdítom a szívedet, mi?

MacBT 2009.08.06. 16:21:23

@Zen: Á, már megszoktam... :-/
süti beállítások módosítása